Elk traject beginnen wij met een uitvoerige inventarisatie van de huidige situatie.
Hierbij dichten wij de belevingswereld van de “probleemhouder” een grote zwaarte toe. Neem het voorbeeld van de ouders en leerkracht die een probleem zien in het onderpresteren van een kind, terwijl dit kind zelf wellicht de beleving heeft dat hij/zij een ideale en comfortabele schoolcarrière tegemoet ziet.
Simpel gezegd gaat het er na de inventarisatie om dat de bevorderende factoren worden ingezet om de belemmerende factoren te neutraliseren.
Concreet krijgt dit in de praktijk op verschillende manieren vorm:
In deze fase ligt de nadruk op de onderlinge afstemming en communicatie en plukken wij de vruchten van de dan reeds opgebouwde gemeenschappelijke taal. In deze interactie kunnen wij samen op zoek naar die interventies die het meeste opleveren, daarnaast verhoogd dit proces de betrokkenheid en het eigenaarschap.
In de laatste fase bekijken wij de opgedane ervaringen en de voortgang die er is geboekt. Op basis daarvan staat alles in het teken van de integratie/ overdracht naar de (gewone) praktijk.
Dit gehele traject ondersteunen wij met behulp van de SPINterventie materialen. Deze materialen zijn geheel in de stijl van Land van Kben ontwikkeld en geïnspireerd door bewezen methoden en technieken uit het bedrijfsleven.
Enkele concrete voorbeelden zijn:
Benieuwd naar ons Model en de methodieken en instrumenten die wij ontwikkeld hebben?
Bel Sanne op 06 11 35 44 13
of e-mail sanne@landvankben.nl